Evästeasetuksesi on tallennettu.

WEBINAARI: EU-uralle harjoittelun kautta – kokemuksia ja vinkkejä hakuun

29.10.2024 16:00 – 17:15 Kiinnostaako harjoittelu Euroopan unionin (EU) toimielimissä? Tässä webinaarissa kuulet EU-harjoittelun suorittaneiden kokemuksia ja saat tietoa EU-toimielimissä tarjolla olevista mahdollisuuksista sekä niiden hakuprosesseista. Webinaari on suunnattu Agronomiliiton opiskelija- ja vastavalmistuneille jäsenille.

Tule kuulemaan harjoittelumahdollisuuksista Euroopan unionin (EU) toimielimissä. Webinaarissa kuulet EU-harjoittelun suorittaneiden kokemuksia ja saat tietoa EU-toimielimissä tarjolla olevista mahdollisuuksista sekä niiden hakuprosesseista.

Webinaarissa on mahdollista kysyä ja kommentoida. Webinaari tallennetaan ja on katsottavissa Agronomiliiton jäsensivustolta kuukauden ajan.

Tervetulosanat

Yleiskatsaus EU-harjoitteluohjelmiin, Kati Laitinen, viestintäpäällikkö, EU:n komission Suomen-edustusto

”Olen kokenut työni Euroopan komissiossa valtavan antoisaksi. Toivoisinkin, että mahdollisimman moni saisi saman tilaisuuden. Siksi kerron ura- ja harjoittelumahdollisuuksista kaikille aiheesta kiinnostuneille.”

Kokemuksia EU-harjoitteluista:

• Blue Book Trainee -ohjelma, Bryssel, Laura Uusitalo, erityisasiantuntija, Maa- ja metsätalousministeriö

"”Harjoittelussa Euroopan komission maatalouden ja maaseudun kehittämisen pääosastolla pääsin työskentelemään ajankohtaisten EU-asioiden parissa. Työtehtävät olivat mielenkiintoisia ja agronomi-tutkinnostani oli hyötyä. EU-kontekstin ymmärtämisestä on hyötyä myös muissa tehtävissä, vaikka ei päätyisi pysyvästi EU-tehtäviin.”

• EFSA:n trainee -ohjelma, Parma, Tuuli Tauriainen, interim, Euroopan elintarviketurvallisuusviranomainen EFSA

”Trainee-jaksolla on yhtä tärkeää panostaa omiin suorituksiin kuin oppia kokeneemmilta kollegoilta; molemmat ovat avainasemassa ammatillisessa kehityksessä ja uralla eteenpäin pääsemisessä.”

Aikaa kysymyksille

Ilmoittaudu mukaan tästä linkistä ma 28.10. klo 12 mennessä.